Welkom, Christine Deloof en Marleen Chenot, op de lijst van CD&V Brugge!

Christine Deloof werkt in de geriatrie (zorgprogramma) in het AZ Sint-Jan en is er syndicaal afgevaardigde voor het ACV.

"Ik merk bijna dagelijks hoe eenzaam ouderen kunnen zijn, zeker de ouderen zonder vangnet van familie. Alleen de thuisverpleegkundige zorgt nog voor menselijk contact. Het is aan ons om ook deze ouderen als het ware te re-integreren in de maatschappij: je voelt de opluchting als ze hun verhaal kunnen doen en zich begrepen voelen."

Marleen Chenot is ambtenaar en is daar ook fier op.

"Ambtenaren worden tegenwoordig gezien als loslopend wild waar men te pas en te onpas mag op schieten, dit met allerlei maatregelen die niet echt mooi meer zijn. Ik wil mijn nek voor hen uitsteken."

Daar zal haar vakbondshart (ACV) zeker voor iets tussen zitten. Zelfstandigen liggen haar nauw aan het hart.

"In de binnenstad is er nood aan goedkopere parkeergelegenheid voor zelfstandigen die hun materiaal bij de hand moeten hebben om werken uit te voeren. Het is voor hen geen optie om telkens honderden meters te moeten lopen om materiaal uit de auto te halen. Dit verhoogt enkel de factuur voor de bewoners omdat deze kosten worden doorgerekend."