Burgemeester Moenaert en groenschepen Franky Demon (CD&V) openden vrijdagavond, onder grote belangstelling, het Ghandiplein te Sint-Jozef.  “Het project kende een lange weg waarbij de stem van buurtbewoners en organisaties werd gehoord. Uit de inspraakronde bleek dat er hoge nood was aan speelruimte voor verschillende leeftijdsgroepen.”  En het resultaat mag er zijn: het bestaande pad in asfaltverharding werd hersteld en er werd een padenstructuur aangelegd in betonstraatsteenverharding.  “De speelruimte werd bovendien aangelegd met valdempende ondergrond om bloedende knietjes te vermijden…”, lacht de schepen.  Palend aan de speelruimte kwam ook een verhard pleintje met zitmeubels.  Bij de aanleg van de hangplek voor jongeren in het noorden van het terrein, werd voorzien in zitmeubilair waar jongeren ook kunnen skaten. Het oostelijke deel van het terrein is trapveld. Om een betere afwatering te voorzien, werd het trapveld opgehoogd met een helling naar de bestaande gracht in het oosten. Een klein brugje over de bestaande gracht in het noordoosten verbetert de bereikbaarheid van de Bommelbekestraat voor kinderen.

En het zuiden van het trapveld liggen grasdallen in functie van de jaarlijkse plaatsing van een feesttent. Verder zijn er zitbanken, ligbanken, fietsstallingen en papierkorven.  “Het Ghandiplein baadt bovendien in een oase van groen. Beslist een bezoekje waard dus”, besluit groenschepen Demon.