Lokaal dienstencentrum Ten Boomgaarde verbindt het vernieuwde woonzorgventrum op Sint-Michiels met de aanpalende serviceflats. Het 10de dienstencentrum opende op 11 december de deuren voor het grote publiek. De Zorgcampus valt samen met andere voormalige OCMW-dienstencentra en ontmoetingscentra, de woonzorgcentra en de bijhorende serviceflats, tweedagverzorgingscentra, de verhuur van seniorenwoningen en een brede waaier aan thuiszorgdiensten onder de bevoegdheid van de zeer recent opgerichte Brugse Zorgvereniging 'Mintus'. Volgens de cijfers van de provincie bestaat de buurt Sint-Michiels uit ongeveer 41% alleenstaanden, een groot aantal hiervan zijn al boven de 80 en vaak verweduwd.

"We zien op de kaart dat deze groep nog niet genoeg toegang heeft tot het dienstenaanbod. Lokaal Dienstencentrum Ten Boomgaarde is dan ook een grote meerwaarde voor Sint-Michiels. We willen verder op zoek gaan naar verschillende soorten burenhulp", zegt voorzitter Dirk De fauw