De werken aan de omgeving van de Sint-Salvatorkathedraal vorderen. Deze week wordt de lus tussen de Sint-Salvatorkoorstraat en de Heilige Geeststraat afgewerkt.

Vanaf volgende week start het bouwverlof. Normaal  loopt dit tot en met 15 augustus, maar de aannemer maakt voor de Stad een uitzondering en herstart de werken al op 1 augustus 2011. Hij begint dan met de aanleg van de bestrating in mozaïeken aan de zuidzijde van de kathedraal.

Ondertussen werden de boomroosters in cortenstaal aangebracht, wordt er volop gewerkt aan het ontwerp van het lichtplan en het ontwerp voor het aanbrengen van de noppentegels voor blinden en slechtzienden ter hoogte van de trappen, dit in overleg met Westkans. Ook de nieuwe busluifel is bijna klaar. De luifel wordt mooi in de omgeving geïntegreerd, zodat de kathedraal zichtbaar blijft. De groenaanleg volgt na de zomer.

Het einde van de werkzaamheden is voorzien rond 15 september. Tot dan blijft de straat Sint-Salvatorskerkhof tussen de Steenstraat en de Heilige Geeststraat afgesloten.