Welkom bij CD&V Brugge, Tim Claerhout!

Tim zet zich als persoon met een fysieke handicap en als ervaringsdeskundige al lange jaren in voor een betere toegankelijkheid en meer gelijke kansen voor personen met een handicap.

Zo stond Tim in 2001 als bestuurslid mee aan de wieg van het Westkans. Hij is jaren actief binnen KVG Brugge (Katholieke Vereniging Gehandicapten). Hij is ook lid van de stedelijke raad voor personen met een handicap.

Vrijwillige opdrachten rolden later over in professionele opdrachten: Zo was Tim provinciaal coördinator binnen het Vlaams Gebruikersoverleg voor personen met een handicap en werkte hij tot maart als beleidsmedewerker bij Unia in Brussel rond de opvolging van de uitvoering van het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een handicap (New York, 2006). Nu voert hij een andere opdracht uit binnen het Interfederaal Gelijkekansencentrum.

Tim wil zich inzetten voor een toegankelijk, vlot bereikbaar en divers Brugge, waar ieder zijn talenten en mogelijkheden kan ontwikkelen en ontplooien. Hij wil mee waken over de verdere uitbouw van een stadsbestuur dat luistert naar alle burgers en vlot, laagdrempelig en begrijpbaar met hen communiceert, ongeacht de aard van de handicap.