Brugge
N°1 - 23/09/2011

Aangepast mobiliteitsplan : Burgemeester Patrick Moenaert licht prioriteiten toe

Op de gemeenteraad van 13 september ll. werd - na een uitvoerige consultatie van de Brugse bevolking - het Brugse mobiliteitsplan besproken.  Burgemeester Patrick Moenaert geeft tekst en uitleg bij de belangrijkste aanpassingen.

Lees meer ›

CD&V Brugge pleit voor afschaffing taks op bedrijfsoppervlakte voor alle bedrijven tot 500m² en maakt verkiezingsbelofte waar!

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 beloofde CD&V Brugge de haalbaarheid te onderzoeken van een verdere vermindering van de taks op bedrijfsoppervlakte. Vandaag pleit de partij, in overleg met haar schepen Boudewijn Laloo, voor een volledige afschaffing van de taks voor alle bedrijven tot een oppervlakte van 500m².

Morgen : CD&V Denkdag

Eerste fietspad Groene Fietsgordel Brugge aan Tudor geopend

Met een fietstochtje en een groene picknick openden burgemeester Patrick Moenaert, groenschepen Franky Demon (CD&V) en Nico Bogaert (afdelingshoofd Vlaamse landmaatschappij van West-Vlaanderen) zopas het nieuwe fietspad aan Tudor.

“Het fietspad maakt deel uit van het landinrichtingsplan Groene fietsgordel Brugge”, weet Demon.  “Over enkele jaren zal dit plan leiden tot een lusvormige fietsroute van 37 kilometer die doorheen waardevolle landschappen en groengebieden rond de stad loopt. Het doel ervan is vooral om woon-, werk- en recreatieverkeer vlotter te laten verlopen.  “Met de aanleg van het fietspad Tudor en Chartreuzinnenbos wordt de eerste link ervan ingevuld.  Het fietspad is bovendien een mooi alternatief voor de drukke Zeeweg.”

"Concertgebouw servies" - Stad Brugge laat plaatselijke horeca samenwerken met Concertgebouw.

Avondlijke bezoekers van het Concertgebouw kunnen tot op vandaag bijna uitsluitend vóór de voorstellingen terecht kunnen in de restaurants in de onmiddellijke omgeving.  Niettemin is er vraag om ook na een evenement nog een hapje te kunnen nuttigen.

vrijdag, 26 januari, 2018
Senioren Brugge - Discussieforum: Bernadette Van Den Heuvel (kabinet Jo Vandeurzen) over de toekomst van de woon- en zorgcentra
vrijdag, 23 februari, 2018
Senioren Brugge - Discussieforum: Bisschop Lode Aerts: 'Wat met onze kerk in deze wereld?'