Laura Arnaut

Deinze

31e plaats

Beroep: student rechtspraktijk

Politieke ervaring : Zit sinds twee jaar in een aantal werkgroepen van Jong CD&V.

Bijzonder aandacht voor :

Brugge meer een studentenstad maken. Er zijn ongelofelijk veel studenten in Brugge maar toch blijven steden zoals Gent & Leuven aantrekkelijker. hoe komt dit? Wat doen zij dat wij niet doen? Wat hebben zij dat Brugge niet heeft? Door onderzoek te doen naar deze vragen kunnen we Brugge aantrekkelijker maken, zodat studenten ook graag in eigen stad studeren en uitgaan.

Oud en jong samenbrengen. Momenteel leven oud en jong net iets te veel naast elkaar in plaats van met elkaar. Door meer met elkaar te leven gaan mensen zich minder vlug eenzaam voelen en kunnen ze eigen kennis en ervaringen doorgeven aan elkaar.

Gelijke kansen in het onderwijs. Er zijn nog te veel jongeren die moeten vechten om onderwijs te kunnen volgen dat op hun niveau is. Onderwijs is iets dat voor iedereen toegankelijk moet zijn. Niemand zou zich mogen buitengesloten voelen. Momenteel is het zo dat als het regulier onderwijs niks voor jou is dat je buiten de boot valt. Ouders en studenten moeten zelf op zoek gaan naar info en wat het best is voor hun. Dit moet anders kunnen. Mensen zouden er beter in begeleid moeten worden. Het doel is dus om onderwijs toegankelijker te maken zodat iedereen gelijke kansen heeft.